Blog Image

Senaste Nytt

Senaste nytt !!!

Här hittar ni senaste nyheter om Älvängens Båtklubb.

Maila till: styrelsen@alvangensbatklubb.se

Till Hemsidan

Miljöregler och tips för miljöanpassat båtliv

Styrelsen Informerar Posted on mån, november 06, 2017 14:01

Hej alla medlemmar

Vi har nu publicerat en broschyr på vår hemsida under rubriken ”Båtmiljö” och som heter ”Miljöregler och tips för miljöanpassat båtliv” och denna fick vi av miljöansvarig i Ale Kommun när dom var hos oss för några veckor sedan.

Den innehåller en hel del matnyttig information om hur vi skall tänka och vilka regler som finns för att skapa ett hållbart båtliv som kommer att hålla i generationer utan att våra hav tar skada.

Klicka gärna här så kommer ni direkt till denna info..

/Miljöansvarig

Skölja utombordaren inför vinterkoncerveringen.

Hamnkapten Informerar Posted on mån, november 06, 2017 13:40

Hjärtstartare Införskaffad till Klubben

Styrelsen Informerar Posted on mån, november 06, 2017 11:38

Klubben har investerat i en hjärtstartare som finns uppsatt på väggen vid sidan av toalettdörren i vårt klubbhus, ni hittar här även instruktion hur man använder denna som är uppsatt på väggen bredvid.
Där hittar ni också en andningsmask som man kan använda när man behöver gör mun mot mun metoden i samband med användning av hjärtstartaren.

/Styrelsen